Sunday, July 22, 2007

Det är dags

Det har blivit dags att samla ihop gamla texter och börja på det som jag hade tänkt från början, nämligen en blogg om det jag upplever av kamp, gemenskap, misär, glädje och mina tolkningar av det.

” Kameleonten snurrar runt i världen, byter färg och skepnad när han behöver det. Försöker att inte ta skit. Försöker hitta gemenskaper som kan bryta ned det som bryter ned och splittrar oss.”

Ungefär så som jag skrev för ett tag sedan har jag tänkt att det skall bli. Jag har tänkt att ta med sånt som jag skrev förr. Sådant som jag hittat på gamla papper, kanske skriver jag om någon bok jag har läst eller om någon jag har träffat när jag har varit ute och snurrat.

Mest är det för att snacka med er och för att få tummen ur och börjar skriva. Det är ju så jävla svårt..

Jag tror jag tänker dimpa rakt ner i sommaren och jobbet på ett boende för funktionshindrade. Men vi får se, kanske klämmer jag in de jag skrivit förut innan.

Nåja så sätter vi igång..

No comments: